IVF / ICSI / PAS kevät&kesä 2018

Tämä aihe sisältää 38 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Valo 2 minuuttia sitten.

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Asc
  • Julkaisija

ananas
    Osallistuja

Uusi ketju.

Aloitetaanko ketju kertomalla vähän perustietoja itsestä ja missä vaiheessa hoidot menossa?

Minä ja mies alle 30v. Selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen oli ivf huhtikuun lopussa. Pakkaseen ei saatu mitään. Uusi punktio todennäköisesti kesäkuun lopulla.

Selittämätön lapsettomuus. Takana yli 5 vuotta. Ikää alle 30v. Ensimmäinen ivf takana.

WaterLilly
    Osallistuja

Kiitos uuden ketjun aloittamisesta!

Perutietoja: 37v. Yritystä yli 3 vuotta. Selittämätön. Koskaan ei ole edes plussannut. Ovulaatioinduktiot ei tuottaneet tulosta. Nyt eka ivf. Tuoresiirto epäonnistui. Siirrosta 13 päivää ja parhaillaan vuoto päällä. Huomenna verikoe ja jatkon suunnittelu. 2 alkiota pakkasessa. Seuraava siirto ilmeisesti vasta kesäsulun jälkeen elokuussa..
    Tää äitienpäivä hitusen ahdistaa. Menossa oman äidin kanssa teatteriin, jospa se saisi ajatukset hetkeksi muualle.
    Jaksamista kaikille! ❤ ja pidetään peukkua Versolle. Ja tietty kaikille muillekin.

Selittämätön lapsettomuus. Yritystä 3 vuotta. Ikä 37 vuotta.

Verso
    Osallistuja

Ihan kohta mittarissa 39v, naispari, minulla endometrioosi. Vaimolle tehtiin ensin 5 inseminaatiota tuloksetta ja siirryttiin minuun, koska AMH 0,92. Kaksi IVF tehty, ensimmäisestä yksi tuoresiirto, ei mitään pakkaseen. Toisesta tuoresiirrosta nega ja nyt eka PAS ja pp10 menossa. Pakastin tyhjä. Tänään herkkä testi nega. Vielä vähän toiveita josko muuttuisi plussaksi, mutta epäilyttää.

Jatkoa ajateltu niin, että minulle vielä yksi IVF ja sitten vaimo IVF hoitoihin ja minun osalta homma loppuisi sitten siihen 😕 Viimekädessä sitten luovutettu munasolu, mutta sen aika ei ole vielä hetkeen.

Kiitos tsempeistä ja peukuista ❤️

Geisssha
    Osallistuja

Moi taas, pari kuukautta taukoa ollut palstalta kun ei mitään mainittavaa oo tapahtunut, seuraamassa kylläkin oon välillä käynyt. Nyt ajattelin kuitenkin aktivoitua kun uus hoitokierros alkaa kuun lopussa.

Meidän taustat: ikä 35 & 36 vuotta. 6v yritystä takana, josta pari vuotta luomuyritystä. Julkisella 3 kpl ivf tuoresiirtoa, ekasta raskaus ja kkm 2v sitten. Loput negoja, mukaanlukien 5 pas:a. Mies ok, itsellä jonkin näköistä endometrioosia/endometrioomia havaittu.

Tämä hetki: 3 kuukauden Procren depot kuivattelujakso meneillään, jonka jälkeen neljäs ja viimeinen ivf-hoito julkisella. Suunniteltu punktio viikolla 24. Tämän kuun lopussa siis 0-ultra.

Sen verran täytyy kyllä sanoo tästä Procren kuurista ja vaihdevuosioireista, että välillä väsymystä, toisinaan unettomuutta, vatsa jumittaa, herkkäitkuisuutta, yöt on tosi kuumia vaikka melkein alasti nukkuu, ja kuumat aallot FROM HELL pitkin päivää! 😂
    Munisten kasvatteluun määrätty Fostimon nimistä lääkettä, (annostuksella 300iu) joka onkin mulle ihan uus. Onko muilla kokemuksia?

• tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 1 päivä sitten  Geisssha.

Sabrina
    Osallistuja

Itse olen alle 30,mies vähän yli 30.
    Itselläni entisestä suhteesta 2 lasta, 5v ja 8v. Näistä raskaudet lähti nopeasti alkuun, ensimmäisestä söin pillereitä, toisesta heti pillereiden lopetettua.

Miehellä vähäinen määrä siittiöitä.
    Ensimmäinen icsi takana, tuoresiirto mutta ei tuottanut tulosta. Pakkasessa 3 odottelemassa. Nyt tikutellaan ovulaatiota, tässä kuussa tarkoitus yrittää vielä siirtoa.
    Nyt kun kaksi viimeistä kuukautta piikitystä takana niin kierto voi olla ihan mitä vaan.. Kaksi punktiota siis takana, eka kerta meni ihan penkin alle kun miehellä ei ollutkaan siittiöitä näytteessä, munasolut pakastettiin ja mies meni antamaan uuden näytteen jossa taas olikin hyvin, mutta munasolut oli pakastettu liian myöhään niin eivät ollu käypäsiä sitten.
    Suoraan siihen perään päästiin onneksi aloittamaan hoidot uudestaan, joka siis onnistui siinä määrin että siihen tuoresiirtoon päästiin ja pakkaseen asti saatiin 🙂

Maiku
    Osallistuja

Olen 37v. ja mies vähän vanhempi. Meillä lapsettomuus pääasiallisesti miehen vammautumisesta johtuvaa eli siittiöitä ei käytännössä saada kuin biopsialla ja sen kautta ei auta muu kuin icsi-hoidot meillä. Myös itselläni tosin diagnosoitu endoa ja monirakkulaisuutta munasarjoissa.

Meillä ensimmäinen lapsi syntyi neljännen icsi-hoidon avulla v. 2016. Siinä meni meidän hoidot sitten julkisella puolella loppuun. Haluttiin vielä yrittää toista lasta ja viime syksystä asti yritetty päästä aloittamaan hoitoa. Nyt vihdoin keväällä päästiin tositoimiin ja mulla nyt pp 14. Toissapäivänä jo kyllä testasin plussan (jota mieheni ei uskonut :D) Nyt odottelen vielä, että koska verikokeen hcg-luvut pärähtää puhelimeen. Ei tätä oikein uskalla uskoa vielä todeksi, kun ekan kanssa tosiaan meni niin monta hoitoa, että olisko nyt voinut ekasta tuoresiirrosta onnistaa? Huh, huh.. toivotaan parasta.

Verso
    Osallistuja

Onnea Maiku 😊🌸

Sabrina
    Osallistuja

Paljon onnea maiku 💜 ihanaa kuulla onnistumisia 🙂

Täällä tikutellaa ovista, ei ole vielä plussaa tullut. Kiertohan voi nyt olla sitten mitä vaan kun kaksi edellistä kk piikitellyt, mutta oletettavasti laskujen mukaan ovulaatio pitäis olla torstaina. Kaippa pitää luottaa nyt vaan mitä testi sanoo, vaikka ovis tuntemuksia onkin 🙁

Saara
    Osallistuja

Lääkäri soitti tänään että 10 munasolua hedelmöittyi:) saapa nähdä mitkä jatkaa ja mitkä ei ja päästäänkö torstaina siirtoon:) tsemppiä kaikille!

ananas
    Osallistuja

Mukavia uutisia! Kiva kuulla, onnea Maikulle plussasta 💐 ja Saaralle hyvästä hedelmöityssaldosta, toivottavasti kaikki jatkavat jakautumista!

Itse täällä hieman hämmentynyt vai olisikohan vittuuntunut enemmän oikea sana. Sain sunnuntaina kahteen (saman merkkiseen) testiin kaksi viivaa, toki tosi haaleat mutta miehen nähtävät. Eilen ei näkynyt mitään samanlaisella. Tänään taas tosi haaleat. Vuotoa on ollut, mutta ei hanat auki. Alkoi ärsyttämään epätietoisuus ja kävin hakemassa clearbluen testin (sellainen yksinkertainen +-testi, ei viikkonäytöllinen) ja siinä ei näkynyt mitään. En usko, että viivat pitäisivät paikkaansa, mutta ei uskalla kuitenkaan ihan olla “hälläväliä” asenteella. Eilen oli virallinen testipäivä, tänään siis “pp15”. Kai pitäisi jo selvästi näkyä jos plussa olisi? En saanut lääkäriä kiinni kun olisin halunnut hänen mielipiteen kuulla asiasta. Järki sanoo etten ole raskaana. Testit olivat raskauskeijun one step 25. Onko kellään kokemusta niistä?

Selittämätön lapsettomuus. Takana yli 5 vuotta. Ikää alle 30v. Ensimmäinen ivf takana.

Sabrina
    Osallistuja

Mua rupes tympii sillon vuodon aikaan enemmän ja vähemmän haamut, kävin ostaa sen digitestin niin ei tarvinnu ihmetellä. Mulla vuoti kyllä ihan hirveesti, tamponin läpi tuli, mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut.. Tein niillä onestepeillä selkeet negat pp 11 ja 12..

ananas
    Osallistuja

Se on hämmentävää kun tässä viiden vuoden aikana on tullut “mikroskoopilla” tihrustettua noita testejä noin miljoona kertaa eikä ikinä ole tuollaisia tullut. Sanoin jo miehelle että huomenna vielä aamupissasta teen viimeisen testin (ostin siis tuplapakkauksen clearblue) ja sen sitten uskon! ellei yön aikana hanat aukea. Eilen vielä otin lutinukset ja tänään en ole ottanut. Kauhea stressi senkin suhteen. En halua venyttää turhaan kiertoa mutta kun toisaalta haluan ihan varman päälle pelata ettei ainakaan sen takia mene hommat pilalle.

ananas
    Osallistuja

Kävin vielä sabrina läpi nuo sun aikasemmat kirjoitukset, on niin sama tilanne nyt mulla kun sulla oli…..

Sabrina
    Osallistuja

Voi surku 🙁 voimia sulle sinne 💜

Musta tuntuu että tää kaikki siirtyy elokuulle, kaiken järjen mukaan ovistestin olis pitänyt olla positiivinen jo, mutta eipä vaan ole,, teen vielä kahdella eri testillä, ihan vaan varmuuden vuoksi 😀

Sabrina
    Osallistuja

Teitkö ananas tänään testiä?
    Mulla ei oo tullu vieläkään plussaa ovistestiin..

mnää
    Osallistuja

Heip kaikille! Enpä oo taas vähään aikaan kirjotellu, kun oon odotellu tätä uutta hoitoa. Nyt siis Syna menossa – pitkä kaava (kai kuten ennenkin), mutta alkoi jostain syystä vasta kp24 (millon teillä..!!??). Nyt haluisin kysellä teiltä, kun en yhtään muista, vaikka tää on siis jo kolmas hoito… Miten synan jälkeen – tuleeko menkat ennen punktiota vai onko sen juuri tarkoitus estää ne..? Mietin kun nyt kp29 ja mahassa sattuu menkkamaisesti… elättelen kauhukuvia, josko syna ei enää tehoisikaan, vaikka tähän asti on hyvin purrut… Jos kaikki hyvin, ni pistokset (kai menopur) alkaisivat viikon päästä pe (eli synaa 15 päivää etukäteen 2 x 2). Tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3

Felia
    Osallistuja

Me ollaan 33v ja 34v. Meidän tausta on sellainen, että lapsettomuuden syyt minussa (PCO, endo), viiden vuoden yrityksen jälkeen esikoinen syntyi 2016. Hoitoihin palasimme alkuvuodesta ja pakkasessa olevista kolmesta yksi lähti kyytiin. Plussasin siitä mutta riemu oli lyhyt kun paljastui, että pieni oli väärässä paikassa, siis kohdunulkoinen. Hoidettiin metotreksaatilla ja vuotoa kesti hilpeät 11 viikkoa. Näin jälkikäteen sanoisin, että viimeinen vuotoviikko oli itse asiassa menkat, mutta mistäs sitä olisi arvannut silloin, kun aiempi vuoto ei ollut missään vaiheessa loppunut. Nyt siis odotetaan seuraavaa kiertoa ja mun pitkä kierto tuntien jännään, ehtiikö enää ennen kesätaukoa. Koetan olla stressaamatta, kun en voi siihen vaikuttaa. Kaksi alkiota vielä pakkasessa, katsotaan mitä tapahtuu seuraavaksi.

Geisssha
    Osallistuja

Mnää, mä muistelen että yhdet menkat vielä tulee kun on sumut aloittanut. Mutta sumut voi sit vaikuttaa niin että vuoto alkaa vähän myöhässä, joten ei välttämättä ehdi ihan ohikaan ennen ekaa ultraa.. Mä oon sumutellut aiemmissa hoidoissa Suprecuria, aloitus oli kp21 ja kerran kp23, kai se jotenkin liittyy normikierron pituuteen? Kummasti unohtuu taukojen ja jonotusten aikana asioita, vaikka toisaalta elää niin hetkessä kaikki hoidon vaiheet 😃

• tätä vastausta muokkasi 5 päivää, 4 tuntia sitten  Geisssha.

ananas
    Osallistuja

Tein testin, uskottava on ettei siihen mitään tule.

Missä Sabrinan ovis on? Nyt kun sitä odotetaan. Ootko tehnyt ahkerasti testejä, ettei vain ole mennyt ohi? Harmi kun teillä kuitenkin oli haaveena kokeilla kerran ennen huilausta.

Sabrina
    Osallistuja

Täytyy nyt testailla vielä pari päivää ja soittaa klinikalle sit.. Ennen tätä kierto oli 27-29 päivää, ekan “piikitys” kerran jälkeen lyheni 24 päivään ja nyt oli 30 päivää, viimeisin siis se missä tehtiin tuoresiirto.. Aloitin tikuttelun vielä paria päivää ennen mitä ohjeistettiin, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Miten ananas voit? Ihan noin niinku henkisesti kuin fyysisesti.. Mites teillä oli jatkot?

Valo
    Osallistuja

Perustiedot eka: minä 35v ja mies pari vuotta vanhempi. Musta ei löytyny vikoja mikä ei tietty tarkota etteikö voi silti voi olla. Miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia. Hoitoja takana useampia (yhden kevyen hoidon jälkeen siirryttiin suoraan icsiin) ja takana yksi onnellinen onnistuminen joka syntyi 2015.

Viime syksynä yritettiin ainoa pas josta selkee nega. Hoito nyt siinä vaiheessa että plaston siirrosta vähän yli viikko eli oisko tää nyt sit pp8. Lugeja (3×200) vielä huominen ja tiistaina olis tarkoitus tehdä testi. Voi olla et viikonloppuna jo kokeilen, jos ei vuoto ala ennen.

Siirron jälkeen oli heti pari päivää tosi arat rinnat ja juili ja vihlo alavatsassa. Sit oireet alko vähenemään ja vähän huono olo. Muisti ei toimi lainkaan. Mulla muistin ja keskittymisen kanssa vaikeuksia aina lääkityksen aikaan. Nyt vaan väsyttää koko ajan..voisin nukkuu 10 tuntia vuorokaudessa joka ei oo yhtään tyypillistä mulle. Hermot alko rakoilee toissapäivänä ja eilen alko menkkamainen paine alavatsassa jonka ensin yritin laittaa fysioterapian piikkiin jossa kävin erkauman takia mut tänään tuli vaaleenpunasta vuotoo, et ei täs nyt kovin hyvä mieli enää oo.

Olo on tosi alamaissa ja mies on reissussa tän viikon. Mikä on ehkä hyväkin kun nää on sille varmaan vielä vaikeempia asioita käsitellä. En oikein jaksa nyt mitään tsemppejä mut koitan ottaa rauhassa vielä nää muutamat päivät ja ajatella et ei tää ehkä olis vielä ohi..

Minää: Joo. Synan aikana tulis vielä yhdet menkat.

Voi että kun täällä on nyt ollu monella huonoa tuuria. 😢

Nala: miten sulla menee? Sulla on muutama piinapäivä vähemmän mut mikä fiilis?

Maiku: onnea!

Ja nyt tuli romaani kun en päässy aiemmin kirjottamaan kun en muutamaan päivään muistanut salasanani tänne. 🙈

Saara
    Osallistuja

Tänään oli Alkion siirto:) 6 saatiin pakkaseen. Nyt sitten vaan odotellaan ja jännäillään. Vieläkin punktiosta vatsa kipeä ja lääkäri näki vähän nestettä hieman verta..ei kuulemma nyt haitannut kuitenkaan siirtoa. Jos kivut lisääntyy niin päivystykseen.

• tätä vastausta muokkasi 4 päivää sitten  Saara.

ananas
    Osallistuja

Täällä sitä vaan porskutellaan menemään. En saanut lääkäriä kiinni, joten en aivan varmaksi jatkosta tiedä. Yksi tavallinen kierto väliin ja sitten voi suunnitella uutta punktiota. Jos tuleva kierto ei kauheasti normaalista heitä, punktio sattuisi jonnekin juhannuksen tienoille. Se voi olla ongelma, jolloin punktio siirtyisi klinikan kesäloman yli, eli todnäk elokuulle.

Sabrina
    Osallistuja

Vitsi miten käytännöt vaihtelee eri paikoissa. Meillä punktion jälkeen ei tarvinnut odottaa luomukiertoa väliin, vaan uudemman kerran piikitellään suoraan.
    Sama kun oli tuoresiirto, niin heti perään seuraavaan eli tähän kiertoon pakastealkion siirto olisi onnistunut jos tässä nyt olis testi plussaa näyttänyt.. Nyt kp 14,kolmatta päivää ovis tuntemukset mutta testissä ei mitään.
    Ens kuu menee aika tiukille, jäävät lomalle klinikalla juhannuksen jälkeen ja tulevat taksisin sit elokuussa.. Että jos tässä nyt ei mitään ihmeitä tapahdu, niin elokuussa sitten..

Suru
    Osallistuja

Hei kaikki.
    Täälä monenlaista tarinaa taas.
    Meillä kävi nyt niin, että maailman kirjat menivät sekaisin ja tänään virallisena testipäivänä tuli plussa raskaustestiin. Yritystä takana nyt toukokuussa tuli täyteen tasan viisi vuotta.

Tsemppiä kaikille eri hoitovaiheisiin.
    Jatkan nyt toiselle palstalle fiilisten purkamista.

Suru

Sabrina
    Osallistuja

Ihanaa suru, paljon onnea ja tsemppiä jatkoon 💜
    Ihana lukea onnistuneita hoitoja, antaa voiman uskoa että me muutkin onnistutaan!

mnää
    Osallistuja

Hei, ihanaa Suru! 🙂 Toivotaan, että pysyy kyydissä ja plussa vaan vahvistuu – tosi ihana kuulla onnistumisen kokemuksia! <3 <3 <3

Lueskelin sitten netistä infoa ja kyllä se tosiaan olikin niin, että menkkojen pitikin tulla tässä välissä – tosiaankin näköjään oon unohtanut hoitokierron asioita! Viikon päästä pe oon suihkutellu 15 pv Synaa ja sit alkais piikittely – hr, en kyl tykkää siitä yhtään vaikka se helpommin sinänsä tais viime kerralla jo mennäkin – sen sijaan hellemmäks taisin tulla ja punktiosta jäi lähinnä trauma, kun eivät millään meinanneet löytää suonta ja laittoivatkin kipulääkkeen sit lopulta kyynärtaipeeseen kädenselän sijaan. Se oli inhottava kokemus, kun monta hoitajaa/lääkäriä yrittää vuorollaan, kunnes anestesialääkäri onnistuu sit ekalla, huh!

Mutta nyt tässä ei auta muu ku odotella… Jaksuja meille!

Verso
    Osallistuja

Testasin tänään pp16. Negahan sieltä taas tuli 😟 Ei edes haamua. Mulla on ollut vaikka minkälaisia oireita ja olin jo lähes varma, että nyt onnistui. Aika iso tiputus siis. Miten tästä taas jaksaa eteenpäin… Oon vaan jotenkin ihan turta ja väsynyt…

• tätä vastausta muokkasi 2 päivää, 13 tuntia sitten  Verso.

WaterLilly
      Osallistuja

Voi harmi Verso 😢 kyllä sitä korkealta aina pudotaan 😑 vuoristorataa elellään. Jaksamista.

Mulla maanantaina uä jossa katsotaan miten limakalvo ja rakkulat alkaneet epäonnistuneen tas:in jälkeen kehittyä tässä kierrossa..
      ei ole kovin optimistiset fiilikset (vaikka ainahan sitä kuitenkin salaa toivoo, että hommat etenee)..

Mulla pcos tyyppisyyttä, ja ovulaatio pitäis tulla nyt luomusti jos haluaa pas:in ennen kesäsulkua..
      en ole LH piikkiä koskaan saanut kiinni ilman ovulaation avustamista lääkkeillä, joten tuskin se nytkään tulee. Varsinkin kun edellisessä kierrossa oli piikittelyt ja punktio.

Kävin sitten ekaa krt elämässäni akupunktiossa tällä viikolla 😀 kaikki keinot kehiin! Tieteellisissä tutkimuksissa on osoitettu, että parantaa IVF:n onnistumisprosenttia. Eikä ainakaan haittaa ole.

Kyllä mä vähän hoitoon mennessä ihmettelin itseäni, että ihan vapaaehtoisesti lähden piikitettäväksi 😅 Katsotaan onko apua. Ainakin mielenkiintoinen ja rentouttavakin kokemus. Ajatuksena on, että kävisin siellä nyt joitakin kertoja tarpeen mukaan. Hoidon kohteena nyt hormonitasot ja stressi, että tulis ovulaatio itsestään. Lisäksi kohdun valmistaminen vastaanottavaksi alkiolle.

Semmoista tällä krt. Jaksamista kaikille 💛

Verso
        Osallistuja

En ole kuullutkaan, että akupunktiosta voisi olla apua. Vyöhyketerapiasta olen kuullut, että voisi ehkä auttaa, mutta en sitten tiedä. Mulla lähtee sitten viimeinen IVF kierros ja olen valmis kokeilemaan mitä vain, eli pitäisköhän tota akua sit koittaa.

WaterLilly
          Osallistuja

Mä varmaan kohta jo woodoota kokeilen! 😂 Ajattelen, että koska akupunktiosta ei ainakaan mitään haittaa ole ja koin sen aika pysäyttäväksi / rentouttavaksikin ja koska siitä voisi olla jotain apua (vaikka lumevaikutuksen takia), niin antaa mennä vaan. Kokeillaan nyt tätäkin. 😀

Yhdestä tutkimuksesta.
          Influence of acupuncture stimulation on pregnancy rates for women undergoing embryo transfer
          “Result(s)
          Two hundred twenty-eight subjects were randomized. The pregnancy rate was 31% in the acupuncture group and 23% in the control group. For those subjects receiving acupuncture, the odds of achieving a pregnancy were 1.5…” “..The ongoing pregnancy rate at 18 weeks was higher in the treatment group (28% vs. 18%)..”
          https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(06)00215-9/abstract

On kyllä paljon tutkimuksia niin puolesta kuin vastaankin.

Sabrina
    Osallistuja

Jaksamisia sulle verso 💜 mikä sulla on vointi tällä hetkellä?

Tänään kp17 testasin positiivisen ovulaatiotestin, onneks oli digi kun ehkä olisin liuskan tulkinnut negaksi, selkee toinen viiva oli mutta ei yhtä tumma kun kontrolli viiva.
    Lutinus alkaa keskiviikkona, siirto olisi perjantaina jos sulatuksesta selviää 🙂 kolme siellä on, että toivottavasti onnistuu. Kaikki on 2-luokan alkiota, 7 ja 8 soluiset ja yksi morula.

Tsemppiä kaikille 💜

noora-k
    Osallistuja

Heippa!

Hetken aikaa seuraillut taustalla palstaa, nyt meilläkin taas hoito käynnissä, joten liityn mukaan keskusteluun.
    Meillä siis 3 vuotta yritystä, 2 vuotta hoidoissa. Minä 35, mies 37. Miehestä johtuva lapsettomuus, siittiöitä vähän ja niistäkin osa huonoja. Suoraan icseillä menty. Nyt menossa jo 4 hoitokerta, eikä yhden yhtä plussaa ole tähän mennessä tullut.
    Pitkällä kaavalla mennään, Synarelat käytössä ja perjantaina aloitin Menopur pistokset, ensi viikolla sitten punktioon. Mies käyttänyt nyt 3kk Inoman ravintolisää Letrotzolin kanssa, toivoivat että siitä apuja olisi.
    Ensi viikolla sitten taas jännät hetket alkaa..

Aurinkoista viikkoa kaikille kaikesta huolimatta!

ananas
    Osallistuja

Olen myös harkinnut meneväni akupunktioon! Ihan senkin takia, jos auttaisi minua rentoutumaan.

Onnittelut plussasta, kyllä tosiaan antaa toivoa itsellekin. 🤗

Verso, ikävää kuulla huonoja uutisia 😔

Hyvä Sabrina, tulihan se ovis!

Oma tilanne, edelleen odottelen kunnon vuotoa. Tiputteluvuotoa on ollut jo kauan ja kipuja, mitään ei vain tapahdu. “Vaippa” housussa saa kulkea kun ei tiedä milloin kunnolla alkaa vuotamaan. Pitää varmaan alkaa seurailemaan tuleeko kohta jo ovulaatio. Jos se lutinuksen aikaan tullut vuoto olikin ne kuukautiset. Tympeää.

Verso
    Osallistuja

Kiitos ihanat naiset myötäelämisestä. Tästä palstasta ja vertaistuesta on kyllä paljon apua ❤️ Päivä kerrallaan tässä mennään ja pikkuhiljaa alan toipua pettymyksestä. Joka kerta tuntuu vaan aina pahemmalta. Viikon päästä on taas suunnittelukäynti lääkärille ja katsotaan miten jatketaan. Itselläni on muutamakin kysymys mielessä. Ja pitihän se esimiehen edessäkin itkun sit tänään tirauttaa, kun ei vaan pokka pitänyt 😟 Mutta hän onneks on ymmärtäväinen ja viittaa kintaalla mun ylimääräiset miinustunnit. Olen siis opintoihin kuuluvassa harjoittelussa ja kerroin esimiehelle heti kättelyssä mikä homma tässä on menossa, koska työaika on joustamaton ja lääkärin ajat sattuvat työajan kanssa päällekkäin.

Itselläni on tällä hetkellä hirveä pelko siitä, ettei omaa biologista lasta koskaan tule. Tämä kolmas IVF on nyt kohdallani ehkä viimeinen. Vielä EHKÄ saatan käydä Tallinnassa (halvemmassa) hoidossa kerran sen jälkeen. Mut katsotaan. Kaikki toivo siihen, että kolmannella kerralla saataisiin riittävän laadukasta kamaa. Kävin eilen ostamassa apteekin tyhjäksi ubikinonista ja donaferystä 😄

Tsemppiä kaikille teille omiin vaiheisiinne. Toivotaan, että plussat ropisee. Toisten plussat antaa toivoa myös itselle, että ehkä se joskus on vielä oma vuoro nähdä ne kaksi maagista viivaa 😊

noora-k: tervetuloa mukaan urheitten naisten joukkoon! 😊

• tätä vastausta muokkasi 5 tuntia, 12 minuuttia sitten  Verso.
    • tätä vastausta muokkasi 34 minuuttia sitten  Verso.

Saara
    Osallistuja

Meillä nyt 5 päivää tuore siirrosta ja vatsa kun pallo..muuten ihan ok olo ehkä hengästymistä vähän enemmän kun menee portaita esim.ylös. 30.5 on mehiläisessä sitten se raskaustesti. Tää meillä tosiaan vasta eka hoito ja 2 yhteistä luomu lasta ennestään. Nyt vaan sitten odotellaan ja ihmetellään☺

Sabrina
    Osallistuja

Ananas, mulla alko ihan kunnolla vuotaa sillon pp12 ja se oli lauantai, kaikki loppu sit seinään tiistaina muistaakseni. Ja se tiputti tosiaan kun hanasta..

Mikäs verso teillä oli tilanne, oliko pakkasessa jotain? Vai joudutteko kaiken alusta asti punktiota myöten..?

Jotenkin tosi ihmeellinen fiilis, onnellinen, psyykkasin itteni jo siihen että kaikki siirtyy elokuulle ja nyt kun onkin mahdollisuus..
    Täytyy nyt toivoa että sulatuksesta selviää..

Kertaalleen, ootte te kaikki huikeita kun jaksatte tämmöstä rumbaa! 💜

Verso
      Osallistuja

Pakastin tyhjä 🙁 Mun endo + alhainen AMH aiheuttaa sen, että soluja saatu siirtoon asti kahdesta IVF:stä yhteensä kolme. Eli määrällä ei pääse kehuskelemaan. Eli taas koko rumba alusta.

Mahtaako kellään olla tietoa DHEA:sta ja transdermaalisesta testosteronigeelistä? Olen kaivellut internetiä ja tuosta DHEA:sta olen jonkun verran lukenut, mutta jossain törmäsin myös väittämään, että geeli olisi jopa parempi. Siitä olen vähemmän löytänyt artikkeleita.

• tätä vastausta muokkasi 36 minuuttia sitten  Verso.

Valo
    Osallistuja

Tänään on eka päivä kun jakso jopa hymyillä. Kyl tää oli varmaan isoin tiputus näistä kaikista yrityksistä. Vuoto alkaa vihdoin vähetä onneksi ni ehkä tämä tästä taas tasottuu. Inhottava olo vaan kun huomenna soittelevat mitä testi sanoo enkä aio koko testiä tehä ku ei tarvii. Samalla kuulen jäikö yksikään alkioista henkiin niin pitkäksi aikaa et ois saatu pakkaseen edes se yks.

Mitä sit jos ei jääny yhtään? Saadaanko enää yhtään hoitoa vai pitääkö alkaa selvittelee yksityistä vaihtoehtoa? Tuntuu mahdottomalta suolta sekin.. pää on täynnä kysymyksiä eikä malttaisi odotella ku kaikki vie niin paljon aikaa..